لوازم یدکی جک. لوازم جانبی جک. لوازم مصرفی جک. لوازم جک. قطعات جک. قطعات یدکی جک. لوازم JAC.
قطعات JAC. لوازم یدکی JAC. قیمت لوازم جک. قیمت لوازم یدکی جک. کمترین قیمت قطعات جک. لیست قیمت لوازم جک. خرید لوازم یدکی جک.
فروشنده قطعات یدکی جک. فروشگاه لوازم یدکی جک. لوازم بدنه جک. چراغ جک. لوازم داخل موتور جک. لوازم جلوبندی جک. قطعات مصرفی جک.
فروشنده قطعات یدکی JAC. فروشگاه لوازم یدکی JAC. لوازم بدنه JAC. چراغ JAC. لوازم داخل موتور JAC. لوازم جلوبندی JAC. قطعات مصرفی JAC.
لوازم یدکی جک j5. لوازم یدکی جک s5. لوازم یدکی جک j3. لوازم یدکی جک s3. لوازم یدکی jac j5. لوازم یدکی jac s5. لوازم یدکی jac j3. لوازم یدکی jac s3.
نوع | شرکت خودرو سازی |
---|---|
بنا نهاده | دی 1369 |
دفتر مرکزی | تهران، ایران جاده مخصوص کرج، بلوار کرمان خودرو، بلوار ارگ، ساختمان صدف |
محصولات | خودرو سواری |
وبگاه |
گروه صنعتی کرمان خودرو یک شرکت خودروسازی و وارد کننده ایرانی است که در دی ماه 1369 با نام صنایع خودروسازی کرمان برای واردات مدلهای مختلف خودروهای دوو تاسیس شد و از سال 1373 فعالیت خود را در زمینه ساخت و مونتاژ خودرو آغاز کرد.این شرکت به همراه هواپیمایی ماهان زیر نظر موسسه خیریه مولی الموحدین قرار دارند.
مدیرعامل این شرکت از سال 1371 تا 1388 مهندس یاد ابوالفضل سجادی بنیانگذار اولین بخش خودروسازی خصوصی در کشور بود.[1]
کرمان خودرو در سالهای 1373 تا 1381 با واردات و مونتاژ خودروهای شرکت کرهای دوو به سود کلانی رسید، اما در سال 1381 پس از خرید دوو توسط شرکت آمریکایی جنرال موتورز و قطع همکاری «جنرال موتورز دوو» با کرمان خودرو به دلیل تحریمهای آمریکا علیه ایران، این شرکت با ایجاد سه شرکت دیگر راین خودرو، بم خودرو و مدیران خودرو، در پی مونتاژ و واردات خودروهای شرکت آلمانی فولکس واگن، شرکت کرهای هیوندای و خودروهای ارزان قیمت چینی شرکت لیفان برآمد. بحرانهای مالی کرمان خودرو همانند دیگر شرکتهای خودروسازی ایرانی موجب شد تا در 1383 مبلغ 92٫06 میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی به این شرکت پرداخت شود.[2][3] حدود نیمی از سهام شرکت کرمان خودرو متعلق به موسسه خیریه مولیالموحدین و نیمی دیگر متعلق به سازمان عمران کرمان است و چهار درصد سهام این شرکت از بدو تاسیس به گروهی از مدیران فنی تعلق داشتهاست.
اهداف این شرکت بر اساس اساسنامه عبارتند از: